מרוץ איתי למען ילדי שמיים במים – מרוץ שער הנגב הרביעי
מרוץ חברתי למען פרויקט “שמיים במים”- מסגרת טיפולית לילדים בשער הנגב

מועדונית שמיים במים- מסגרת טיפולית לילדים בשער הנגב

 

מועדונית “שמים במים” היא  מסגרת טיפולית לילדים וילדות מיישובי שער הנגב והסביבה המאובחנים על הרצף האוטיסטי. המועדונית פועלת מדי שבוע בשעות אחר הצהריים במרכז ההידרו תרפי בשער הנגב ופעמיים בשנה (בחופשת פסח ובחופש הגדול) בקייטנות מרוכזות. הפעילות מתקיימת כחלק מפעילות האגף הטיפולי של המרכז, בניהול של עירית צדק .

את הפרויקט מנהלת אורלי דורון הידרו תרפיסטית מוסמכת ובעלת ניסיון רב שנים בתחום, ולצידה קבוצת מתנדבים מופלאה, בני נוער תושבי האזור.

המרוץ על שם איתי צורי ז”ל שהיה שותף להקמת המרכז ההידרותרפי וניהל אותו מאז הקמתו. איתי היה שותף מרכזי בפיתוח מודל ייחודי לשילוב אוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים באותו מרכז בו מתאמנים אנשים בריאים הבאים למטרת ספורט ופנאי ועל כך הייתה גאוותו.

איתי נפטר לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן בשנת 2014.

  • 6:30 – כינוס והרשמה

  • 7:30 – הזנקה מרוץ 8 ק”מ

  • 7:40 – הזנקה מרוץ 4 ק”מ

  • 8:15 – הזנקה מרוץ 2 ק”מ

  • 8:45 – ריצה עם ילדי “שמיים במים”

  • 9:30 – טקס

לו”ז ומקצים

טיפים לקראת המירוץ

טיפ 1:

איך עוברים מהליכה לריצה? בונים תשתית טובה!

  1. נבדקים אצל רופא המשפחה ובודקים את מצבכם הגופני (תמיד נכון ולקראת הגברת האימונים אפילו חיוני).
  2. פותחים יומנים- לוקחים בחשבון את כל המחויבויות (בית, משפחה, עבודה..) נזכרים האם אתם טיפוסים של יום או של לילה וכותבים ביומן 3 או 4 מועדים שבועיים לאימון. מהרגע שנקבעו המועדים הם מועדי ברזל, מתייחסים אליהם כמו כל מחויבות אחרת ולא מבטלים.
  3. נעלי ריצה- בדקו מה שלום נעלי הספורט שלכם, אם הן כבר בלויות וישנות זה הזמן לפרגן לעצמכם בזוג נעליים חדשות. נעליים שחוקות עלולות להגביר סיכון לפציעה בשל תמיכה שאינה הולמת.
  4. שותף לדרך- בידקו בסביבתכם הקרובה האם יש מישהו שרוצה לצאת איתכם למסע. חבר, בן משפחה או קבוצה יוצרים מחויבות לאימונים והופכים אותם לנעימים יותר.

טיפ 2:

איך עוברים מהליכה לריצה? בהדרגתיות!

  1. משלבים בתוך ההליכה שלכם מקטעי ריצה קצרים באופן יזום.
  2. לאחר 15 דקות של הליכת חימום נמרצת שלבו בכל 5 דקות הליכה- דקת ריצה אחת. הריצה היא ריצה קלה בצעדים קטנים, נחיתה רכה על כף הרגל, נשימה איטית ורגועה.
  3. בצעו רצף של 5 אינטרוולים (אינטרוול= 5 דקות הליכה ודקה אחת ריצה). סיימו את האימון בהליכת שחרור של כ-15 דקות. נפח האימון- 60 דקות.
  4. בכל שבועיים הוסיפו דקה נוספת של ריצה על חשבון דקת הליכה (4 דקות הליכה ו2 דקות ריצה וכך הלאה) לאט לאט תהפוך הריצה להיות דומיננטית יותר בתוך האימון.
  5. בכל הזדמנות שאתם מרגישים ש”קפצתם מעל הפופיק” והאימון קשה מידי -חיזרו שלב אחד אחורה והתמידו בו שבוע נוסף.

טיפ 3:

איך עוברים מהליכה לריצה? מתחזקים!

  1. תוך כדי ריצה מופעל על הגוף אימפקט גבוה פי שלושה מהאימפקט המופעל בהליכה. המשמעות היא שצריך לחזק את שרירי הגוף כדי שיעמדו באתגר שהזדמן להם.
  2. הדרך הנכונה לעשות זאת היא לבקש מהמדריך בחדר הכושר שיבנה לכם תוכנית חיזוק לקראת ריצה. התוכנית תכלול בעיקר שרירי פלג גוף תחתון אבל רצוי לחזק גם פלג הגוף עליון וכך לנצל גם את כוחו בריצה.
  3. התרגילים המומלצים הם תרגילים מורכבים של מספר מפרקים שעובדים יחד וביניהם- סקוט, מכרעים, דד-ליפט, לחיצת חזה, לחיצת כתף ומתח.

טיפ 4:

איך עוברים מהליכה לריצה? רצים בטכניקה נכונה!

טכניקת ריצה טובה ונכונה תפחית עומסים מיותרים על עמוד השדרה ומפרקי הרגליים ותבטיח מעבר חלק לריצה ללא פציעות מיותרות.

דגשים חשובים בריצה נכונה:

  1. ראש מורם, פונה לפנים בזווית של 45 מעלות, כך ניתן להביט לפנים וגם לראות את הקרקע.
  2. כתפיים משוחררות. כשהכתפיים מכווצות ומורמות לכיוון האוזניים האנרגיה המושקעת גורמת לעייפות וסרבול.
  3. ריצה זקופה ומשוחררת, בית החזה פתוח ומקל על הנשימה.
  4. נחיתה על מרכז כף הרגל. קשת כף הרגל בנויה כבולם זעזועים והקפיציות שבה תיקח אותנו בקלות אל הצעד הבא.
  5. תנועת ידיים יעילות- לתנועת הידיים תפקיד חשוב בהנעת הגוף קדימה. בזמן הריצה הידיים צריכות להיות כפופות בזווית של 90 מעלות במרפק. תנועתן מתבצעת לצידי הגוף וכיוון התנועה לפנים (יש להימנע מחציית קו האמצע של הגוף).
  6. נשימה- הנשימה בריצה תתבצע באמצעות הפה בדגש על שלב הנשיפה. כדאי לאמץ מקצב נשימה אישי המשתלב עם צעדי הריצה לתבנית אחת.

בהצלחה!

מרוץ איתי יתקיים בהידרו ב16.3.2018. כל אחד יכול להשתתף ולקחת חלק.
*זכרו- ההמלצות הניתנות כאן הן כלליות ואינן מחליפות יעוץ רפואי או מקצועי.

איתכם לאורך כל הדרך כל ימי רביעי ב 7:00 בבוקר – אימוני OUTDOOR

הילה דותן מאמנת כושר

מעוניינים לתרום?

בהעברה בנקאית:

בנק לאומי, סניף שדרות 941,  סוג חשבון 330, מספר חשבון בנק2270772

בשיק: לפקודת העמותה לפיתוח שירותים חברתיים בשער הנגב

במזומן:

שעות קבלה ימי א’-ה’ 07:00-22:00  ימי שישי 07:00-16:00  ימי שבת 09:00-16:00

באשראי: אנא מלאו את פרטיכם ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

שם מלא*

*דואר אלקטרוני

*טלפון

בחסות